Ervaringen van andere ouders en hun kinderen zeggen soms zoveel meer. Je leest hier een aantal van hun reviews.
”Miranda gaf onze zoon inzicht in zijn brein en deze voor hem werkt, maar vooral ook hoe hij andere leertechnieken in kan zetten. Dit heeft hem veel meer zelfvertrouwen gegeven in zijn kunnen en in z’n zijn. We zijn heel blij dat we Miranda’s goede kennis en manier van werken op ons pad mochten tegenkomen!
Fam. Ten Berge (zoon 11 jaar)
”Onze zoon omschrijft: Miranda was zo aardig voor mij, ze hield van een grapje, legde het op een andere manier uit. Ze had mij geholpen met schooltaakjes en dat vond ik fijn. Vooral met begrijpend lezen. Ik weet nu HOE ik het moet doen.
Eerst de relatie, dan de prestatie. Die relatie was direct positief tussen ons en Miranda. Bij haar ging hij direct ‘aan’, voelde zich veilig, een fonkel in zijn ogen. Zij voelde onze zoon aan. Ze begreep precies waar hij tegenaan liep met ‘de schoolse lesmethode’. Ze begreep hem en dat voelde hij feilloos. Hij liet trots aan Miranda zien wat hij bij haar had geleerd.
Haar kennis over associatieve beelddenkers, het creatieve brein, niet-schoolse denkers heeft direct een positief effect gehad op de relatie onderling. En via de Kernvisiemethode op de juiste manier leren doen middels het VISUEEL maken van de informatie. Deze methode was precies wat hij nodig had bij zijn manier van leren.
Onze zoon had altijd vertrouwen in zichzelf, maar bij Miranda kwam het er wel uit doordat zij de informatie er op een andere manier instopte. Hij blokkeerde nooit bij haar.
De basisvaardigheden leren te automatiseren door te trainen op zijn manier, waardoor hij het kon reproduceren.Bedankt Miranda voor de fijne tijd.
Mads (10 jaar) en moeder Helga
”Wij waren al langere tijd op zoek naar hoe onze zoon het beste tot leren kon komen. Zijn resultaten op school klopten niet met wat hij verder liet zien in zijn ontwikkeling.
Moeder van Luuk (9 jaar)
Wij hadden al wel door dat hij op een andere manier (meer beeldend en ervarend) beter kon leren. Op internet veel hierover opgezocht en geprobeerd wat stof van school aan te passen. Maar hierin liepen wij zelf als ouders ook vast.
Wij kwamen op de site van Miranda terecht. Direct zoveel herkenning. Ook tijdens de kennismaking wisten we dat dit was wat wij zochten. Er is niks ‘mis’ met onze zoon, hij leert anders. Tijdens het traject werd onze zoon enthousiaster over leren en kreeg meer zelfvertrouwen. Zo fijn om dit te zien!
Inmiddels heeft hij een mooie inhaalslag gemaakt en heeft hij door de succeservaringen plezier in het leren. Bedankt Miranda, voor je enthousiasme, je deskundigheid en je oprechte interesse.
”Onze dochter van 8 liep in groep 4 vast met lezen en rekenen (een echte beelddenker). Na wat googlen kwam ik uit op de kernvisiemethode en herkende mijn kind in heel veel punten (en mijzelf ook ;-)). Uiteindelijk kwam ik bij Miranda terecht voor de coaching van onze dochter. Ik vond het zo mooi om te zien dat er bij de basis al stappen gezet werden; het alfabet zat niet goed in het hoofd. Hoe kan je dan goed lezen? Hier zijn we mee aan de slag gegaan en na een aantal maanden was onze dochter bij met lezen. Ze heeft er zelfs plezier in! Rekenen blijft lastig, ook omdat er geen interesse is op dat gebied. Maar we hebben door de vele coachingssessies echt heel veel tips en trucs geleerd waardoor we verder kunnen!
Belangrijkste is voor ons dat ze weer zelfvertrouwen heeft in haar kunnen en weer met plezier naar school gaat. Omdat ze 'gezien en gehoord' is. En dat kan Miranda heel goed! Aansluiten bij de behoefte en erkenning geven aan dat onbegrepen gevoel. Kortom, een aanrader!
Nogmaals heel erg bedankt!!!
Jenneke
”Wat hebben we de coaching als prettig en effectief ervaren. Onze dochter liep achter op school doordat ze beelddenker was. Miranda heeft haar geleerd door middel van methodieken dat ze dit op een andere manier kan toepassen. Na 3 maanden waren haar leerprestaties zo gestegen dat ze weer bijna bij was bij haar eigen klas. Ze heeft weer plezier gekregen in het leren (voor zover een meisje van 9 leren leuk vind 😉).
Kortom onze dochter werd gezien en gehoord en werd bij haar aangesloten. Altijd mogelijkheid voor overleg als het nodig was. Onze dochter heeft een succesvol traject mogen hebben en wij als ouders hebben mee mogen liften op deze kennis. De school van onze dochter heeft in een MDO ook veel tips en tricks gekregen en gaan het nu op eigen vaardigheden verder proberen mede met de tools en samenvattingen van Miranda. Bedankt voor de kundige zorg.
Ouders van een 9-jarig meisje
”Wat is er aan de hand met onze zoon?? Zijn scores strookten niet met het beeld dat wij van hem hadden. Na wat onderzoek kwamen wij erachter dat onze zoon een beelddenker is!! Daardoor had hij moeite op school omdat de basisschool de informatie meer aanbiedt voor kinderen die op taaldenkniveau zitten.
Wij hebben gegoogeld en kwamen bij ‘Vooruitlopers’ van Miranda terecht. Door de gesprekken met Miranda en de methodes die ze gebruikt werd alles duidelijker!! Door Miranda heeft onze zoon veel meer zelfvertrouwen gekregen op de basisschool omdat hij zijn niveau door de methodes van Miranda enorm omhoog heeft gekregen.
Is je zoon of dochter een beelddenker? Dan adviseren wij, ga naar Miranda! Echt, het heeft voor onze zoon en ons zo veel meerwaarde gehad!!
Moeder van een 12 jarige zoon
”Als ouder heb ik de periode dat we naar Miranda gingen als positief ervaren. Ik heb op een andere manier leren kijken naar mijn dochter. Dit omdat Miranda op haar manier kijkt en ik daarin meegenomen wordt tijdens de bijeenkomsten.
Miranda is een betrokken vrouw, die de tijd voor je kind neemt. Ze is warm, vriendelijk en zachtaardig en duidelijk. Ze neemt de tijd om met jou als ouder te overleggen en mee te denken.
Mijn dochter en ook ik zijn een stap verder gekomen in weten hoe zij leert en hoe dit te communiceren naar de onderwijzers.
Ouder van een 9-jarig meisje
”De contacten met Miranda hebben ons meer inzicht gegeven in de verschillende manieren waarop je kan leren en hoe de stof hierop kan worden aangepast. Zeker in een schoolsysteem die in veel gevallen nog gericht is op linker hersenhelft georiënteerde kinderen vond ik dit een verademing. De ongedwongen manier van aanbod en de prettige manier waarop zij aansluiting zocht met onze zoon vond ik heel prettig. Samen hebben we er van mogen leren en het heeft geresulteerd dat mijn zoon inmiddels veelal foutloze dictees maakt. Niet dat ik dat nou zo ontzettend belangrijk vind, maar ik bemerkte wat dat met zijn zelfvertrouwen deed en dat is mij wel veel waard.
Vivian (moeder van een 9-jarige zoon)
Daarbij hebben we hiermee (voorlopig) een ingrijpend dyslexie onderzoek kunnen voorkomen. En denken in mogelijkheden spreekt mij nou eenmaal meer aan dat denken in thermen van een stoornis.
”Ongelofelijk hoe Miranda in een relatief korte periode het zelfvertrouwen, manier van kijken naar leerstof en het ook daadwerkelijk hebben kunnen toepassen, bij onze 11 jarige dochter heeft weten te verbeteren.
Miranda weet op een fijne, laagdrempelige wijze een connectie met het kind te maken waardoor het met vertrouwen zichzelf gezien en gehoord voelt. Onze dochter heeft ze daardoor op een doeltreffende en effectieve manier laten zien wat voor haar wel en vooral ook niet werkt.
Judith en Maayke (11 jaar)
Niet alleen de cijfers gingen omhoog, ook de frustratie thuis werd minder. Wij gunnen ieder kind een Miranda die het individuele kind gedurende een korte periode even bij de hand kan nemen en wegwijs
kan maken in de overvloed aan informatie en prikkels.
”Via de Ib-er van school bij de kernvisiemethode terecht gekomen en wel bij Vooruitlopers. Miranda legde de methode duidelijk uit en hoe het werkte. Dat de basis heel belangrijk is. Daarna zijn we de basis opnieuw langsgegaan en thuis ook flink geoefend. Dat was soms wel lastig vol houden, maar doordat je naar Miranda gaat en ze meedenkt en tips geeft, ging het wel.
Miranda keek goed naar waar onze dochter behoefte aan had op dat moment en zo mogelijk in combinatie met waar ze op school mee bezig was. Het is wel nodig dat school ook een beetje wil meewerken, doordat die ook verbetering merkten, was dat geen probleem. Doordat dochter resultaat merkte, ging haar zelfvertrouwen omhoog. De scores op toetsen verbeterden ook, maar meest belangrijk; onze dochter werd minder gefrustreerd! Ze verzuchtte soms: waarom legt school het niet zo uit?!
Van Miranda hebben we al tips gekregen om op de middelbare school te leren voor toetsen en het was prettig dat we tussendoor altijd met vragen terecht konden. Al met al een aanrader.
Sofie (11 jaar) en Karin
”We zagen een stuk tekst in de weekkrant, normaal gesproken word deze nooit gelezen. Maar we bladeren hem door en kwamen op een stuk tekst terecht waarop wij helemaal onze zoon herkende. Naar aanleiding hiervan hebben we een kennismakingsgesprek met Miranda van Vooruitlopers gehad.
We hebben naar aanleiding van dit fijne gesprek onze zoon opgegeven voor dit traject en wauw wat een ander kind hebben we gekregen. Hij is zelfverzekerder, begrijpt waarom hij anders leert, kan de aangeleerde technieken die voor hem werken goed toepassen binnen het huidige onderwijs. Hierdoor is hij gegroeid qua niveau maar vooral in zijn dagelijkse doen en laten is het een veel vrolijker jongen geworden met een stuk minder frustraties.
Ouders van Justin (9 jaar)
”Miranda heeft ons en onze kinderen op een prettige manier geholpen op het moment dat wij als ouders zorgen hadden om de ontwikkeling van onze kinderen op school. Door middel van gesprekken met onze kinderen en oefeningen gaf ze ons haar bevindingen op basis waarvan wij keuzes hebben gemaakt die naar ons beter aansluiten bij de ontwikkeling van onze kinderen. Zonder de deskundige begeleiding van Miranda hadden wij deze stap niet zo snel genomen. Het was fijn om met haar te klankborden over de ontwikkeling van onze kinderen.
Eddy en Annette (ouders van een 10-jarige tweeling)
”Sinds begin 2021 is onze zoon Kai een tiental keer bij Miranda geweest ivm zijn ernstige spellingsproblemen en het automatiseren van de tafels.
Kai is negen jaar en heeft daarnaast ook een ernstige spraak ontwikkelingsstoornis vanwege zijn schisis. Miranda had snel door waar de problematiek ligt bij Kai en daarop heeft ze de therapie ingezet. We begonnen weer bij de basis. Het leren van het alfabet. Daarna de basisregels van spelling weer één voor één bij langs en door thuis en op school te oefenen heeft Kai opnieuw geleerd hoe hij woorden moet schrijven. Ook moet hij hierbij gebruik maken van zijn ‘vitrinekast’ in zijn hoofd. Hij is een beelddenker dus al zijn informatie zit in zijn ‘kast’.
Als ouder heb ik meer inzicht gekregen in het denken van mijn zoon en meer handvatten hoe we hem kunnen helpen. Miranda ging op een ontspannen manier met Kai om en kon meebewegen met zijn stemming en zijn zin. Ze heeft contact gehad met de leerkracht van Kai om af te stemmen hoe we Kai het beste kunnen helpen. We hebben de therapie afgesloten, Kai vindt spellen nog steeds lastig maar we kunnen weer verder. We kunnen Miranda en de therapie ‘Krachtig anders leren’ van harte aanbevelen.
Jessica en Kai
”Hallo ik ben Olivia, ik ben 12 jaar en ik ben naar Miranda gaan omdat ik wat moeite had met rekenen en taal. Toen ik bij haar kwam had ik er echt geen zin in, Miranda is erg lief en nadat ik de eerste keer bij haar was geweest zei ik tegen mijn moeder ''zij begrijpt mij''. Miranda legde dingen goed en duidelijk uit en daarmee heeft ze me geholpen met de route 8 toets. Ik weet nu hoe ik een tekst beter moet lezen en begrijpen. Ook heeft ze me geleerd hoe ik moet klokkijken, want dat vond ik echt lastig en ik kreeg niet altijd de beste uitleg daar van. Ik ben ook als persoon gegroeid, want ik was heel onzeker maar, nu ben ik meer open en sta sterker in mijn schoenen.
Olivia (12 jaar)
”Ik ben Elin, ik ben 9 jaar. Ik ben naar Miranda gegaan, omdat ik spelling moeilijk vind en ook rekenen, maar daar ben ik nu al veel beter in. Ik vond het niet altijd leuk, maar vaak genoeg wel. De keersommen oefenen vond ik het leukste van alles en je leert wat je moeilijk vindt. Ik heb heel veel geleerd.
Elin (9 jaar)
”Op zoek naar hulp bij het lezen en leren van onze zoon kwamen wij bij Miranda terecht. Wat een opluchting, iemand die de manier van leren van je kind begrijpt. Dankzij Miranda en de Kernvisie methode weten wij hoe we nu verder kunnen. Dat Miranda uit het onderwijs komt vind ik een groot pluspunt. Zij heeft veel kennis en een warm hart voor kinderen. Maar ook ik als ouder heb de juiste begeleiding gekregen om thuis met ons kind aan de slag te kunnen.
Moeder van een 8-jarige zoon
Kortom, ik ben blij dat we de stap hebben gezet om naar Miranda toe te gaan.
”Sinds ik het boek "Krachtig Anders Leren" heb gelezen ben ik zo enthousiast geworden over de Kernvisiemethode! Voor mijn zoon ben ik op zoek gegaan naar iemand die hem hiermee kon coachen en zo kwamen we in contact met Miranda, van VooruitLopers. Op school kwam er bij onze zoon niet uit wat erin zit, maar we waren overtuigd dat hij echt wel meer kon.
De lessen waren te weinig motiverend en uitdagend voor hem en de leerkrachten hadden blijkbaar niet het vermogen om zijn activatieknop aan te krijgen. Als hij de les saai of weinig boeiend vond, raakte hij veelal snel afgedwaald en had hij moeite met concentreren en tot werken te komen. Hij deed naar zijn eigen idee zijn best op school, maar door de frustratie en onbegrip bij leerkrachten en klasgenoten, ontwikkelde hij een negatief zelfbeeld. Hij werd getreiterd en gepest, had weinig aansluiting in de klas en werd steeds ongelukkiger.
Tijdens de Kernvisiemethode sessies geeft Miranda hele praktische tips en leert je kind handige manieren die bij hem passen, om thuis mee te oefenen en hoe hij die op school kan toepassen. Ook de ouder wordt betrokken hoe je je kind daarbij kan helpen. Heel goed hoe Miranda dat doet! Door haar ondersteuning werd leren voor onze zoon een uitdagend spel! Hij wordt telkens enthousiast als hij op eigen kracht weer een flinke sprong heeft gemaakt! En wat minstens zo belangrijk is: hij is meer ontspannen en zelfverzekerd, hij zit zichtbaar veel beter in zijn vel!
Wat ben ik ontzettend blij met wat mijn zoon heeft bereikt bij Miranda! Dat deel ik ook graag met andere ouders voor wiens kind de Kernvisiemethode mogelijk ook interessant zou kunnen zijn. Mijn grote wens is dat deze methode uiteindelijk meer op scholen omarmd en gebruikt zal worden, voor kinderen die hier ook zoveel baat bij kunnen hebben. Alle leerkrachten/docenten zouden hier kennis mee moeten maken. Volgens mij is de Kernvisiemethode voor alle kinderen heel geschikt om toe te passen. Als er op school ruimte geboden wordt voor een andere en slimmere manier van leren, misschien wel gewoon "back to basic", dan worden de kinderen meer uitgedaagd om zich te ontplooien en krijgen ze vanzelf meer kansen om te laten zien wat ze kunnen! Daarom is het ook belangrijk dat er meer bekendheid voor komt.
Veel meer kinderen zou ik deze kans gunnen en dat verdienen ze!
Moeder van Sander (11 jaar)
”Onze dochter liep al een paar jaar steeds meer vast op school, ze werd steeds meer onzeker, lezen en rekenen gingen steeds minder goed, met als gevolg dat ze er niet meer in geloofde en het maar liet gaan, omdat ze dacht dat het toch geen zin had en ze het toch niet kon… Wij zijn lange tijd zoekende geweest welke begeleiding nu bij haar paste om haar zelfvertrouwen weer te vergroten en dat het allemaal makkelijker zou gaan, met name het begrijpend lezen en rekenen.
Toen wij met de Kernvisie Methode in contact kwamen was er voor ons veel herkenning. Onze dochter is bij Miranda gestart met een traject en is dankzij het traject gegroeid in haar zelfvertrouwen en begrijpend lezen en rekenen gaan nu veel beter. Onze dochter heeft nu ook veel minder boze buien, is meer open en kan beter benoemen wat haar dwars zit. Wij zijn heel blij dat wij gekozen hebben voor een traject bij Miranda, ze heeft onze dochter erg goed geholpen. Wij kunnen een traject bij Miranda zeker aanraden!
Ouders van een 13-jarig meisje
”Dankzij Miranda heeft onze dochter veel meer inzicht gekregen in haar manier van leren. Ze heeft houvast gekregen doormiddel van verschillende hulptechnieken en leert in de praktijk hoe ze die zelf kan toepassen waardoor haar zelfredzaamheid in de klas is vergroot. Als ouders hebben wij de samenwerking als zeer prettig ervaren. Wij hebben geleerd hoe we onze dochter kunnen ondersteunen in haar leerproces en haar zien groeien door te sessies heen.
We zijn erg blij dat we destijds contact hebben gezocht met Miranda als je ziet waar onze dochter nu staat.
Ouders van een 8-jarig meisje